Dizajnérske dvojice

26. října 2009 v 15:12 | mishellka |  Fashion&Trends
Sienna a Savannah Miller


Akú značku majú na svedomí: Twenty8Twelve

Čo ich charakterizuje: Twenty8Twelve je stelesnením esencie slova cool, moderného londýnskeho obliekania. Rafi nované strihy, sexi rockové a romantické vintage kúsky - to všetko je upravené do dostupnej kolekcie, ktorú Sienna opisuje stručne ako "grunge sa stretol s glamourom".

Niečo viac zo zákulisia: Predstavovať Siennu, anglickú herečku a modelku (vedeli ste, že pózovala hore bez v Pirelliho kalendári 2003?), ktorá bola pred rokmi iba tuctovou blondínkou randiacou s Judom Lawom, dnes už netreba. S rokmi sa prepracovala na ženu, ktorú pokladajú za hviezdu v hereckej brandži (kredit si zvýšila najmä vďaka úlohe Eddie Sedwick vo fi lme Warholka), ale aj medzi módnymi expertmi. Jej výnimočný cit pre to, čo je šik, si všimla značka Pepe Jeans a podpísala s ňou v roku 2006 dvojročný kontrakt. Z tváre kampane sa čoskoro ukázala potenciálna módna návrhárka vyznávajúca tzv. boho štýl. V septembri 2007 vystúpila na módne mólo ako spolutvorkyňa novej módnej značky Twenty8Twelve (podľa názvu jej narodenia), fi nancovanej práve Pepe Jeans. Pomenovanie spolutvorkyňa je namieste, lebo veľkú zásluhu na značke má jej staršia (a vyššia) sestra Savannah Miller. Nepatrí síce do hviezdnych hereckých kruhov (vydatá matka dvoch detí žije s rodinou na vidieku pri Gloucestershire), ale jej pomoc bola neoceniteľná. Má diplom z londýnskej Central Saint Martin´s a za sebou spoluprácu napríklad s Matthewom Williamsonom. "Vždy sme mali rovnaké estetické cítenie, vždy sme si vymieňali veci, takže toto bolo pre nás úplne prirodzené," konštatuje Sienna. Už prvá kolekcia Twenty8Twelve - An Anthology of Rebellion - mala úspech a našla si svojich priaznivcov, napriek tomu, že v ničom nesledovala ani nevytvárala trendy. Nesnažila sa šokovať, jednoducho iba priniesla to, čo ženám pristane, čo z nich nerobí niečo, čím nie sú. V čom vidí Sienna výnimočnosť módy? "Módu si užívam, keď je to forma umenia," vysvetľuje a dodáva: "Osobný štýl je o tom, že sa cítite pohodlne vo svojej vlastnej koži, viete, čo vám pristane a nosíte to, čo odráža to, kým ste."

Kto nosí ich veci: Kate Bosworth, Reese Witherspoon, Sarah Jessica Parker, Rihanna

Dean a Dan Caten


Akú značku majú na svedomí: Dsquared2

Čo ich charakterizuje: Oblečenie i prehliadky plné výbušnej energie a príťažlivosti. Dsquared2 kombinuje outdoorové veci (kabáty s kožušinou, pletené zvršky a plédy) s glam-rockovou estetikou (korzety, cyklistické bundy, ručne vyrábané džínsy s ultra nízko posadeným pásom). Ktorýsi módny recenzent na ich adresu vystihujúco povedal, že je to "mix neúctivého kanadského zmyslu pre humor s rafi novanou talianskou úpravou a dôrazom na detail, ktorý vytvára unikátny koncept alternatívneho luxusu".

Niečo viac zo zákulisia: Identické dvojičky sú najmladšie z 9 súrodencov rodiny Catenacciovcov. V roku 1983 sa presťahovali z Toronta do New Yorku, kde začali študovať módu. Vydržali iba jeden semester a vrátili sa naspäť do Kanady. O tri roky si našli fi nančného podporovateľa a svetu predstavili prvú kolekciu oblečenia pre ženy DEanDAN. V roku 1991 sa presťahovali do Milána, kde navrhovali pre módny dom Gianni Versace a značku Diesel. Tá v roku 1994 založila a uviedla ich vlastnú značku. Catenovci debutovali s pánskou kolekciou, dámsku kolekciu a kolekciu spodnej bielizne predstavili až v roku 2003. Okrem toho navrhujú aj pánsku a dámsku obuv, vône, kozmetiku a slnečné okuliare. V roku 2006 prišli s novými ofi ciálnymi uniformami pre futbalový tím Juventus. A určite si ich pamätáte z videoklipu Clumsy od Fergie, kde si urobili celkom slušnú reklamu. Ich prácu niekoľkokrát ocenili, čo potvrdzuje úplne čerstvá informácia, že v kanadskej Sieni slávy v Toronte umiestnili ich vlastnú hviezdu.

Kto nosí ich veci: Madonna (na svetové turné Drowed World Tour 2001 navrhli pre ňu a jej tanečníkov vyše 150 kusov oblečenia a obliekli ju aj do videoklipu Don´t Tell Me), Britney Spears (ich modely si obliekla na turné k Circus Tour), Naomi Campbell, Gwyneth Paltrow, Cameron Diaz, Anne Hathaway, Eva Mendes, Shakira, Orlando Bloom, Usher...

David a Phillipe BLOND


Akú značku majú na svedomí: The Blonds

Čo ich charakterizuje: Neprehliadnuteľné sú ich ručne vyrábané korzety plné ligotavých kamienkov a retiazok. Žena, ktorá nosí ich oblečenie, si chce užívať život. Ako tvrdí Phillipe: "V každej žene je malý kus dievčaťa, ktoré sa rado predvádza. Žena, ktorá nosí Blond, rozhodne nie je fialka pri plote. Je to sebavedomá žena, ktorá vie o svojej sexualite a kráse, vnútornej aj vonkajšej."

Niečo viac zo zákulisia: Dvojica, ktorej skutočné mená sú David Trujillo a Phillipe Rolano, oslňuje New York už niekoľko sezón. Z úplných cudzincov sa stali od večera do rána miláčikovia módnych magazínov a americkej smotánky. Phillipe, ktorý sa narodil v Puerto Ricu, vyrástol v New Yorku. Vyštudoval dizajn a bol ilustrátorom na voľnej nohe. David zasa pochádza z Key Westu na Floride a po skončení štúdií sa desať rokov staral o výklady a interiéry luxusných obchodných domov. Párik sa stretol v New Yorku niekedy v roku 2000 a tento moment zásadne zmenil ich životy. Vytvorili spolu pár v súkromí a odhodlali sa rozbehnúť vlastnú módnu značku. Po prvej módnej šou na newyorskom fashion weeku v roku 2005, kde David a Phillipe BLOND predstavili svoju debutovú kolekciu Blonds Legends, odchádzali diváci s nezabudnuteľnými dojmami. Pri tvorbe ich vraj inšpiruje jednak Phillipeho úžasná zbierka topánok od Christiana Louboutina, ale aj stylistka a módna návrhárka Patricia Field. "Od začiatku nás veľmi podporovala," vysvetľuje Phillipe a dodáva: "Ona je vizionárka. Radi by sme jedného dňa zanechali vo svete módy takú stopu, ako sa to podarilo jej." A to sa im aspoň čiastočne už podarilo. Ich prítomnosť nemôže chýbať na žiadnej prestížnej párty v New Yorku, celebrity sa predbiehajú v tom, ktorá si oblečie ich super jagavé modely. David je kreatívny riaditeľ značky a Phillipe hlavný návrhár. Vďaka svojmu mladému a super štíhlemu telu, ktoré rád zahaľuje do ženských šiat (ale iba na verejných večierkoch, v súkromí vystupuje ako muž gay), pôsobí aj ako konzument - kritik. Pre niektorých je to nepochopiteľné a škandalózne, pre iných je ich svet plný lesku a glamouru naopak príťažlivý. Ako David vysvetľuje: "Poslaním nás ako návrhárov nie je iba navrhnúť zaujímavé a praktické veci na oblečenie, ale ponúknuť aj únik, fascináciu a niekedy aj zábavu."

Kto nosí ich veci: Rihanna, Britney Spears, Fergie, Katy Perry...

Mary Kate a Ashley Olsen


Aké značky majú na svedomí: The Row a Elizabeth and James

Čo ich charakterizuje: Nenosia prvoplánovo pekné a sexi veci, radšej experimentujú s doplnkami, proporčnosťou a siluetou. Nie je pre ne problém nosiť nové veci s obnosenými, značkové s neznačkovými. Oblečenie, ktoré navrhujú, je navonok éterické, ale aj praktické. Nesie v sebe posolstvo, ktoré priťahuje pozornosť aj sa snaží zostať v úzadí. Je sofi stikované, elegantné, zrozumiteľné a univerzálne.

Niečo viac zo zákulisia: Najslávnejšie dvojičky z Kalifornie poznajú hádam všetci. Ak nie z ich seriálovej minulosti, tak z módnych magazínov. Tie vymetajú svojimi geniálne trhnutými outfi tmi od čias, keď zistili, že ak aj nenakrúcajú hollywoodske trháky, môžu byť celebritami vďaka svojmu výzoru. Keď mali dievčatá 18 rokov, ich spoločnosť Dualstar, ktorá predávala ich tváričky a mená prostredníctvom filmov, kníh, oblečenia, nábytku a ďalších "nevyhnutností" pre dievčatká do 14 rokov, zarábala ročne 1,2 miliardy dolárov. (Magazín Forbes ich v roku 2007 označil za 11. najbohatšie ženy v zábavnom priemysle.) Lenže dievčatá už nemali chuť propagovať iba bábiky. Pre ne bol najdôležitejší štýl a posadnutosť vlastným výzorom (čo v prípade Mary-Kate vyústilo až do anorexie). Nosili obrovské slnečné okuliare, vyťahané svetre, výrazné topánky a kabelky... a napokon rozbehli vlastnú módnu kolekciu. Celý nápad skrsol v Ashlinej hlave, ktorá si oveľa viac potrpí na značky, štýl a na celé hollywoodske balamutenie. Na jar 2007 predstavili Olsenky debut svojej módnej značky The Row (pomenovanej podľa známej ulice Savile Row v Lodýne). Predstavili ju ako couture líniu a získali si priaznivcov z radov módnych redaktorov najváženejších módnych magazínov. Keďže je Row určená solventnejším ženám, ktoré majú na to, aby vyhodili 150 dolárov za tričko, Olsenky po čase vytvorili ďalšiu, lacnejšiu líniu Elizabeth and James (názov podľa mien ich súrodencov). Lenže po toľkých rokoch spoločného života a záujmov si dvojičky údajne idú poriadne na nervy! Mary-Kate nebaží po sláve až tak, aby sa vzdala svojho súkromného života, a Ashley túžiaca po úspechu jej navrhla, aby sa stiahla do úzadia (aspoň pokiaľ ide kolekciu The Row). Budúcnosť dua Olseniek je preto vo hviezdach...

Kto nosí ich veci: Heidi Klum, Christina Ricci, Cameron Diaz

Victor Horsting a Rolf Snoeren


Akú značku majú na svedomí: Viktor & Rolf

Čo ich charakterizuje: Ich oblečenie je charakteristické vrstvením, nadmernými zväčšeninami detailov a opakovaním klasických návrhárskych prvkov. Typický kúsok je žena oblečená do obrovskej ružovej mašle (kolekcia Flowerbomb). Navrhujú oblečenie pre ľudí, ktorí majú svoje vlastné pravidlá.

Niečo viac zo zákulisia: Holandská módna značka so sídlom v Amsterdame funguje od roku 1993. Jej neprehliadnuteľní zakladatelia sa stretli ešte počas štúdií návrhárstva v Arnheme. Ako vraví Viktor: "Móda bola pre mňa najväčšou inšpiráciou. Bola jedlom, ktoré zasýtilo moje myšlienky, vďaka nej som mal o čom fantazírovať." Po skončení školy sa Viktor s Rolfom presťahovali do Paríža. Tam spolupracovali so značkami ako Maison Martin Margiela a po večeroch navrhovali vlastné kreácie. V roku 1998, počas parížskeho fashion weeku, stavili na neautorizovanú undergroundovú módnu prehliadku a podarilo sa im získať pozornosť médií. Počas ďalších rokov pracovali na "ready-to-wear" kolekcii a ich pánskej značke Monsieur. Dnes produkujú aj dámsku obuv a tašky, okuliare, kravaty, šatky a spodnú bielizeň. V roku 2005 vytvorili prvý parfum Flowerbomb, o rok nato uzrela svetlo sveta aj prvá pánska vôňa Antidote. "Móda je o vytváraní aury, nielen o oblečení. Parfumy u nás pramenia z rovnakých myšlienok a z rovnakej duše," vyhlásil pri tej príležitosti Viktor a chcel tým dať najavo, že ich vône nie sú iba bezpohlavným produktom. Mimochodom, s myšlienkou navrhnúť vlastnú vôňu fl irtovali už od roku 1996, keď uviedli kampaň na falošný parfum, ktorého fľaša sa nedala otvoriť, s posolstvom, že v módnom svete je často dôležitejší obal ako obsah. Duo Viktor & Rolf svojou prácou vážne žije. Ich módne prehliadky sú pre nich posvätným divadelným predstavením, ktoré má diváka ohromiť a úplne pohltiť.

Kto nosí ich veci: Tori Amos, Tilda Swinton, Björk...


Článok je zo stránky lesk.cas.sk, takže pre viac informácií kliknite TU.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama